Untukmu Sahabatku...


BERTEMU DAN BERPISAH HANYA KERANA ALLAH...


Musim perpisahan kini menjelma...semua sedang sibuk mengemas barang masing-masing untuk pulang ke kampung halaman masing-masing. Namun, diri ini masih tidak percaya kepada perpisahan ini. Tak tahu kenapa. Yelah, empat tahun bersama, suka duka, susah senang, segalanya ditempuhi bersama. Kadang-kadang rasa macam baru sahaja bersama....rasa macam baru sahaja kenal dengan antunna...dan baru sahaja bertemu dengan antunna..Namun kini, kita akan berpisah..berpisah dan tidak tahu bila pula kita akan bertemu.. (bakal bersambung, InsyaAllah kalau umur masih panjang)


1 comments:

Tarhata Kiran said...

orang kata....

bertemu dan berpisah adat manusia biasa..hilang dimata tapi dihati tidak lupa...

tapi...ukhuwwah kita bukan ukhuwwah biasa...anugerah luar biasa yang Allah kurniakan.

ukhuwwah bersama antunna, ukhuwwah paling indah yang ana pernah rasa. bila bertemu, bagaikan dah lama tak jumpa. bila berpisah, bagaikan sayangnya sang ibu meninggalkan anaknya. tidak sanggup untuk dilepaskan.

bergerak bersama dalam gelanggan ini, menempuh suka duka demi menegakkan deen. dalam tak sedar, Allah kurniakan nikmat ukhuwwah. yang layaknya seperti adik beradik.

orang kata...hambaNya yang bergerak dalam gelanggang ini...
"bertemu dan berpisah kerana Allah". semoga kita juga begitu...dimana pun kita akan terpancar selepas ini, semoga semuanya hanya kerana Allah.

semoga Allah menemukan kita kembali. insyaAllah...

doakan ana yang masih di gelanggang ini...